Balea Body Milk, Body Lotion, Soft- en Pflege crème

Jullie zullen onderhand wel weten dat wij hele grote fans zijn van die geweldige drogist in Duitsland. Toen kwam daar de postbode-meneer en hij maakte me helemaal blij. Een pakketje (Wat zeg ik? Pakket. Hij is huge) van de DM, hiep hiep hoi!

DM Balea

Pakket uit Duitsland!

En zwaar dat ze was! Uiteraard waren we heel nieuwsgierig naar wat erin zou zitten. De spullen waren trouwens erg netjes verzorgd. Mooi in blauw papier, gewikkeld in bubbeltjes en een lief Balea kaartje waar ik de helft maar van begreep. Dus als een kind zo blij pakte ik het pakketje uit.

Balea pakket

Heerlijke Verwennerijtjes

We hebben de boel tussen ons tweeën verdeeld… En smeren maar!

Sarah

Ik ben dus ‘mevrouw droge huid’ en weet na het jarenlang zoeken naar producten die dat verhelpen, dat er weinig op de markt is dat echt helpt. Maar dat weerhoudt mij er niet van om altijd weer hoop te hebben in nieuwe producten. Dus toen Balea hier mee aan kwam zetten, was ik alleen maar nieuwsgierig. Ik testte de Balea Reichhaltige Body Milk voor de trockene Haut (droge huid, reichhaltig betekend trouwens dat in de body milk veel verzorgende stoffen zitten) en de Balea Pflegecreme fur gesicht und Körper.

Balea Body Milk en Pflegecreme

Balea Body Milk en Pflegecreme

Beide bevatten Sheabutter.

Gisteren trok ik een jurkje aan en schrok van mijn witte uitgedroogde schenen. Snel greep ik naar de Balea Body Milk, dit was een goed moment om te testen!

Balea Reichhaltige Body Milk

Balea Body Milk voor de droge huid

Ik smeerde een normale hoeveelheid op mijn onderbenen en voeten. Ze zagen er al meteen beter uit, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. Wel merkte ik dat mijn huid veel comfortabeler voelde dan ervoor.

De Body Milk is van een goede dikte, niet te dik, niet te dun, en niet vet. Ik hou niet van die Body Milks die heel vloeibaar zijn en je dan gelijk overal op je badkamervloer hebt zitten. De Milk smeert heel fijn uit en ruikt Nivea-achtig. Maar hij trekt niet zo snel in. Dus wacht even voor je in je Skinny springt, je riskeert dat je blijft plakken… Deze body milk zou 24 uur moeten hydrateren en ik was verbaast toen ik vanmorgen constateerde dat mijn benen nog steeds zo comfortabel voelde als gisterenochtend! Good going Balea! De Body Milk is geslaagd voor de test.

Dan nu de Balea Pflegecreme.

Balea Pflegecreme

Balea Pflegecreme

Wat is in godsnaam een Pflegecreme?! Na een Duitse collega van mijn man te hebben geraadpleegd weet ik het; een pflegecreme betekend simpelweg ‘verzorgende crème’… (Zeg dat dan!)

Zoals verwacht, omdat deze in een pot zit, is deze crème een heel stuk dikker dan de Body Milk. Hij is geschikt voor lichaam en gezicht. Ik ben heel terughoudend om dit om mijn gezicht te smeren nu, ik heb zoals al eerder genoemd zwangerschapsacne en dit lijkt mij niet heel bevorderlijk. Hij lijkt mij wel ideaal om op te smeren als het buiten -10 is! Als beschermend laagje tegen de kou, de wind en vers krakende sneeuw… *Krijgt trek in warme chocomelk* Aber, terug naar de zomer ja!

Ik heb altijd een beetje een dubbel gevoel bij dit soort potten, ik wil er dolgraag diep (DIEP!) in weggraaien met mijn vingers en veul opsmeren, en tegelijk wil ik zuinig zijn. Ook omdat het zo onder mijn lange nagels gaat zitten…
Ik kies de middenweg, en pak een flinke niet-overdreven klodder en smeer mezelf er lekker mee in. Deze smeert al net zo lekker als de Body Milk, hij ruikt weer Nivea-achtig maar met een snufje citroen erdoor dit keer. Heel aangenaam. Beide producten geven je trouwens een langdurig fris gevoel op je huid.

Ook dit product trekt niet zo heel snel in. Dus doe even een beroep op je inner nudist (ja, ook jij hebt die) en wacht voor je je kleren aantrekt. Het is de moeite waard, want ook deze crème geeft je een comfortabele en zachte huid.

Ik zei dus dat er maar weinig producten op de markt zijn die hun werk goed doen, voor wat betreft de droge huid. Deze 2 producten behoren absoluut tot die categorie. Mijn huid voelt heel prettig aan na gebruik en dat ook nog eens urenlang. Balea is geslaagd in deze categorie, nu jij Becky!

Rebecca

Mag ik? Mag ik? Ja?

Ik ben dus ‘mevrouw lui’. Ik ben dan ook gezegend met een vrij normale huid (behalve gezicht). In de winter is het wel wat droger. Als ik me iedere dag trouw zou insmeren met lichaamsspul dan heb ik volgens mij helemaal nergens last van. Een hele tijd terug smeerde ik me eigenlijk nauwelijks in. Ik ben dus vrij lui aangelegd en wil na het douchen zo snel mogelijk klaar zijn en op de bank ploffen (ik douche meestal in de avond). Het laatste jaar zet ik me er gewoon aan toe. Ik moet van mezelf. En als je lekker spul hebt, is het niet meer zo’n ‘gedoe’. Dan wordt het zelfs even een leuk, momentje voor jezelf.

Balea Body

Leichte Bodylotion & Soft Creme

Dus omdat mijn huid normaal is testte ik de andere twee producten van Balea. De ‘Leichte Bodylotion’ en de ‘Soft Creme’. Ik schrok best van die bodylotion. Die is enorm! Ik keek ernaar en dacht: die gaat in geen 500 jaar op.

Balea bodylotion

500 ML…

Vijf-honderd-ml. Een heuse gezinsverpakking. Persoonlijk vind ik dat wel veel. Voor mij te veel. Want 500 ml dat raakt voor mijn gevoel nooit op. Ik heb al moeite om er eentje op te maken van 250 ml. Maar goed, dat is heel persoonlijk. Want je krijgt wel veel product voor de weinige centjes die je ervoor hoeft neer te tellen. Dus Balea doet beslist niet aan zuinig.

Balea Bodylotion

Balea Leichte Bodylotion

Nou daar gaan we weer met mijn geweldige Duits. Dit is een lichte bodylotion voor de normale huid. Wat snel moet intrekken en die je 24 uur moet hydrateren. Je hebt zelfs een zichtbare frissere huid, de he-le dag. Verder dan dat kom ik niet hoor. Verder ziet de fles er vrij basic uit. Oké, hij is huge, dat weten we dan nu wel. Een witte fles met een blauwe dop. Verder niks spannends, want die mevrouw staat ook met haar rug naar ons toe.

Balea bodylotion

Veeg!

Dus deze bodylotion testte ik als eerste. Licht is ze zeker en ze trekt redelijk snel in. Ik vind het nooit zo erg om wat meer te moeten wrijven. De ‘Zieht schnell ein’ klopt dus wel redelijk. Ze ruikt ook vrij basic. Zit geen spannend geurtje aan. Ik ben gek op zoet, en niet alleen op mijn boterham. Ik ben gek op ik-wil-er-van-eten-douchegel en -bodylotion. Hoewel deze dus absoluut niet zo ruikt, vind ik het toch wel lekker. Het doet me ergens aan denken, maar ik weet niet wat. Misschien is het die Nivea geur, wat Sarah zei? Na de smeerpartij, voelt mijn huid heerlijk zacht en plakt totaal niet. Tja, een zichtbare frissere huid, ik weet niet hoe ik dat moet zien. Maar ze straalt wel. Bedoelen ze dat dan misschien?!

De dag erna testte ik ‘de pot’.

Balea Soft creme

Balea Soft Creme

Natuurlijk denk je dan meteen aan Nivea. Maar zal ik je een geheimpje vertellen? Ik heb nog nooit die blauwe pot gebruikt. Dus hoe die precies is… Ik heb geen idee. Deze Balea crème, moet behoorlijk hydraterend zijn voor zowel lichaam en gezicht. En dat vond ik wel reuze interessant. Ik kan bijna niet geloven, dat je een lichaamscreme ook op je gezicht kan smeren. Maar goed, als het voor je werkt, moet het dan geen probleem zijn toch? Op het potje lees je ook dat het ‘een zachte formule’ moet zijn. Dus: dat het een zacht product is? Ik weet gewoon heel weinig van ingrediënten af, dus ik moet het maar eens gewoon gaan proberen. Here we go!

Balea Soft creme

Veeg!

De naam klopt wel in ieder geval: ‘soft crème’. Het is dan ook letterlijk, een zachte crème. Zo voelt ze aan, en zo smeert ze ook. Het zit voor mijn gevoel een beetje tussen een bodylotion en een bodybutter in. Heerlijk! Ik heb ze getest na een scheerbeurt. Mijn benen voelden heerlijk zacht daarna. Deze crème trekt minder snel in dan de bodylotion, maar het is nog niet zo dat je eerst een kopje thee moet zetten voordat je je kleding aan kan trekken. Geef het even en je hebt een heerlijk perzikhuidje.

Mijn conclusie voor beide producten is heel positief. Ook hier heeft Balea me niet in teleurgesteld. Ze hebben zulke fijne producten voor zulke fijne prijsjes. En dat geldt ook zeker hiervoor.

Bodylotion €1,15

Soft Creme €1,25

Body Milk €1,15

Pflegecreme €1,25

Heb jij ook al heerlijk gedoucht en gesmeerd met producten van Balea?

16 thoughts on “Balea Body Milk, Body Lotion, Soft- en Pflege crème

  1. Dat is idd niet duur! Lijken me fijne producten, ik heb ze wel eens zien staan maar nog nooit mee genomen. Die crème pot lijkt me heel handig, vooral ook in de winter. Ben benieuwd of ik ook een inner nudist in me heb;) lol

  2. Ahhh Ik wil ook weer naar de DM!!!!
    Die prijzen zijn toch gewoon belachelijk goedkoop???
    Ik heb in de winter een pijnlijk droge huid. Ja pijnlijk!
    Nu gebruik ik dure crème van Zarqa omdat ik iets anders niet verdraag 😦

    Oh oh Becky waarschuw me als je weer gaat…. Mag je wat voor me meenemen!

  3. Leuk, ik ben er vandaag nog geweest. Wat een geweldige winkel is het, ik keek mijn ogen uit! De bodyproducten van Balea zijn echt heel erg goed en goedkoop. Als ik iets dichter bij de grens zou wonen zou ik er elke maand naartoe gaan. Mss. maar beter dat ik iets verder weg woon! Nu blijft het ook iets bijzonders. 🙂

    • Wij wonen vlakbij maar ik kom er niet wekelijks hoor, de dichtstbijzijnde is voor mij ook 40 minuten rijden! Dus zelfs voor mij blijft het speciaal, voel mij als een kind in een snoepwinkel als ik er ben 😉

      • Met de auto naar Aachen, 25 minuten ongeveer Sarah (met de auto dan) 😉

        Voor mij blijft het toch ook een beetje speciaal. Ook al woon je redelijk bij in de buurt. Het is er geweldig!

    • Hoi Helen, sorry voor de late reactie. We houden dit blog helaas niet meer bij. Balea is een merk dat bij de DM drogisterij in Duitsland te koop is. Het is helaas niet online verkrijgbaar. Over crèmes van Balea voor boven de 50 jaar weet ik helaas niets, misschien kun je het eens googlen? Of naar een DM drogisterij gaan, ik weet niet waar je woont?

  4. Hi ik ben opzoek naar iemand die balea producten voor mij kan sturen hier in de Suriname. Ik stuur eerst het geld voor jou en dan stuur jij mij die producten. Wie zou ik kunnen vertrouwen. Please.

Plaats een reactie